UKK – Usein kysytyt kysymykset

Ongelmat tilauksessa

Miksi en ole saanut tilausvahvistusta?

Kun tilaus kirjautuu hyväksytysti järjestelmäämme, tilausvahvistus lähetetään sinulle automaattisesti tilaukseesi antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Toisinaan vahvistussähköposti saattaa eksyä suoraan roskapostin puolelle, joten suosittelemme aina tarkistamaan myös roskapostikansion.

Mikäli et ole vastaanottanut tilausvahvistusta, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@vamsko.fi.

Voinko muokata tilaustani jälkikäteen?

Kun olet suorittanut tilauksen, siirtyy se automaattisesti varastollemme kerättäväksi ja toimitettavaksi. Jos haluat muokata tilaustasi jälkikäteen, pyydämme ystävällisesti olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@vamsko.fi. Suosittelemme kuitenkin tarkastamaan tilauksen aina huolellisesti ennen tilauksen loppuun viemistä.

Mikäli tilauksesi on jo kerätty, pakattu tai lähetetty emme kykene tekemään tilaukseen muutoksia.

Huomioithan, että voimme mahdollisuuksien mukaan vaihtaa vain tuotteen kokoa tai väriä. Emme kykene lisäämään tilaukselle uusia tuotteita tai vaihtamaan tilatun tuotteen mallia. 

Voinko perua tilaukseni?

Mikäli tilaustasi ei ole vielä käsitelty, voit perua tilauksen olemalla yhteydessä meihin asiakaspalvelu@vamsko.fi.

Jos tilauksesi on jo kerätty, pakattu tai lähetetty emme kykene enää perumaan tilausta.

Vastaanotin viallisen tuotteen, mitä teen?

Olemme pahoillamme, mikäli olet vastaanottanut viallisen tuotteen.Kaikissa reklamaatio-tilanteissa tulee olla pikimmiten yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu@vamsko.fi. Käsittelyn nopeuttamiseksi laita sähköpostiviestiin sekä tilausnumerosi että kuva viallisesta tuotteesta.

Vastaanotin väärän tuotteen, mitä teen?

Olethan pikimmiten yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu@vamsko.fi. Käsittelyn nopeuttamiseksi laita sähköpostiviestiin sekä tilausnumerosi että kuva virheellisesti sinulle lähetetystä tuotteesta.

En hakenut tilaustani ja se lähetettiin takaisin, mitä teen?

Jos et ole noutanut pakettiasi 7 päivän kuluessa sen saapumisesta lähetys palautuu takaisin varastollemme noutamattomana tilauksena. Veloitamme noutamattomista tilauksista 15€ käsittelykulun korvauksena toimitus- ja yleiskustannuksista.

Toimitus

Kuinka pitkä toimitusaika on?

Toimitusaikamme on keskimäärin 1-4 arkipäivää.

Mitä toimitus maksaa?

Toimitus noutopisteeseen on ilmainen 100€ ylittäville tilauksille. Muihin tilauksiin lisätään 5€ suuruinen toimituskulu.

Halutessasi voit myös valita Matkahuollon kotiinkuljetuksen. Huomioithan, että toimituskulu on kotiinkuljetuksissa aina 9,95€ huolimatta tilauksen loppusummasta.

Kuinka tuotteet toimitetaan?

Voit valita, haluatko toimituksen myymäläämme (Hämeenkatu 17, TAMPERE) tai Matkahuollon noutopisteeseen, joita ovat esimerkiksi K-Marketit ja R-Kioskit.

Halutessasi voit myös valita Matkahuollon kotiinkuljetuksen. Huomioithan, että toimituskulu on kotiinkuljetuksissa aina 9,95€ huolimatta tilauksen loppusummasta.

Mihin noutopisteeseen lähetykseni tulee?

Voit valita kassalla tilauksen tekemisen yhteydessä itsellesi mieluisan Matkahuollon noutopisteen.

Voinko noutaa tilaukseni myymälästä?

Voit halutessasi valita toimitustavaksi noudon Tampereen myymälästämme. Saat tekstiviestise saapumisilmoituksen kun lähetyksesi on noudettavissa. Voit noutaa tilauksen kuvallisella henkilöllisyystodistuksella.

Voiko joku muu noutaa tilaukseni?

Kyllä, mutta hänellä on oltava mukanaan valtakirja. Matkahuollon sivuilta voit lukea tarkemmin valtakirjasta.

Voinko muuttaa tilaukseni toimitusosoitetta?

Emme valitettavasti kykene muuttamaan tilauksen osoitetietoja tilauksen tekemisen jälkeen. Varmistathan kassalla, että kaikki antamasi tiedot ovat oikein.

Kuinka pitkä toimitusaika lähetyksillä on?

Toimitusaika tilattaville tuotteillemme on keskimäärin 1-4 arkipäivää.

Miten voin seurata lähetystäni?

Saat sähköpostiisi toimitusvahvistuksen, josta löytyy myös Matkahuollon seurantakoodi. Tällä seurantakoodilla pääset seuraamaan lähetyksesi kulkua Matkahuollon sivuilta.

Toimitatteko Ahvenanmaalle?

Kyllä, toimitamme myös Ahvenanmaalle.

Palautukset

Voinko palauttaa tilaukseni?

Tuotteillamme on täysi 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus alkaen siitä hetkestä, kun olet vastaanottanut toimituksen. Tuote tulee palauttaa alkaperäispakkauksessaan ja jälleenmyyntikelpoisena. Suosittelemme lukemaan palautusohjeet tilauksen mukana tulleesta palautuslomakkeesta ja verkkosivujemme osto- ja toimitusehdoista. Tuote tulee palauttaa ilmoittamallamme asiakaspalautuskoodilla Matkahuollon noutopisteeseen. Suosittelemme säilyttämään palautuksen yhteydessä saadun kuitin siihen saakka, kunnes palautus on käsitelty.

Voinko vaihtaa tuotteen?

Valitettavasti emme tarjoa automaattista vaihtoa. Mikäli haluat vaihtaa esim. tuotteen kokoa, voit palauttaa vääränkokoisen tuotteen meille palautusohjeidemme mukaisesti ja tehdä uuden tilauksen normaaliin tapaan verkkokaupastamme.

Voinko palauttaa tilaukseni myymälään?

Voit tehdä palautuksen myös Tampereen kivijalkamyymäläämme. Sinulla tulee tuotetta liikkeeseen palauttaessa olla mukana täytetty palautuslomake ja tuotteen alkuperäispakkaus.

Mistä saan palautustarran?

Palautus tehdään aina ilmoittamallamme Matkahuollon asiakaspalautuskoodilla. Asiakaspalautuskoodi löytyy tilauksen mukana tulleesta palautuslomakkeesta. Koodi annetaan Matkahuollon toimipisteessä myyjälle, joka hoitaa palautuksen lähettämisen takaisin VAMSKOlle. Mikäli teet palautuksen kivijalkamyymäläämme, et tarvitse palautustarraa.

Koska palautus käsitellään?

Käsittelemme palautukset enintään 14 vuorokauden kuluttua siitä, kun vastaanotamme ne varastollemme. Hyvitys tehdään, kun palautus on vastaanotettu, käsitelty ja hyväksytty. Ilmoitamme aina sähköpostitse, kun palautus on käsitelty.

Varmistuaksesi palautuksen saapumisesta meille voit tarkistaa lähetyksen sijainnin Matkahuollon sivuilta, jos sinulla on tallessa palautuksen yhteydessä saatu kuitti. Kuitista löytyy MH-alkuinen seurantakoodi, jonka voit syöttää Matkahuollon etusivulla lähetyksen seurantaan.

Miten palautus hyvitetään?

Palautusten käsittelyaikamme on enintään 14 vuorokautta siitä, kun olemme vastaanottaneet palautuksen varastollemme. Kun palautuksesi on käsitelty, saat ilmoituksen sähköpostiin, jonka jälkeen hyvitys tehdään maksutavan mukaisesti.

Palautuksista veloitamme aina 5€ palautusmaksun, joka vähennetään hyvitettävästä summasta.Jos olet valinnut maksutavaksi laskun, on tärkeää, että ilmoitat Klarnalle palautuksestasi. Voit ilmoittaa palautuksesta joko kirjautumalla Klarnan omille sivuille tai appiin, tai olemalla yhteydessä Klarnan asiakaspalveluun. Huomioithan, että VAMSKO ei kykene pysäyttämään laskua tai pidentämään sen eräpäivää.

Maksaako tuotteiden palauttaminen?

Veloitamme palautuksista 5€ suuruisen palautuskulun. Palautuskulu vähennetään palautuksen käsittelyn yhteydessä tilaukselle hyvitettävästä summasta.

Voinko vaihtaa tuotteen kokoa ja pitää aikaisemmin saamani alennuksen?

Mikäli alennus tai tarjous on loppunut sillä välin, kun sait tuotteen kotiin ja haluat palauttaa ja tehdä uuden tilauksen samasta tuotteesta eri koossa, saat totta kai pitää alennuksen. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@vamsko.fi, kun olet tehnyt uuden tilauksesi niin autamme saamaan saman alennuksen.

Maksaminen

Miten voin maksaa tilaukseni?

Voit maksaa tilauksesi verkkopankkimaksuna, VISA-, Mastercard- tai VISA Electron -kortilla. Korttimaksut käsittelee yhteistyökumppanimme Klarna AB nopean ja turvallisen maksamisen varmistamiseksi.

Voit maksaa tilauksen myös Klarnan kautta laskulla tai jakamalla maksun eriin. 

Miksi en voi maksaa laskulla?
Jos ostostasi ei hyväksytä valitessasi maksun laskulla, se voi johtua muutamasta syystä.
 
1. Laskulla maksamiseen vaaditaan 18 vuoden ikä.
2. Antamasi osoite on virheellinen: laskulla maksamista varten hyväksytään ainoastaan väestörekisterissä oleva osoite.
3. Olet ylittänyt laskulla maksamisen enimmäissumman. Se voi vaihdella, ja voit kysyä enimmäissumman ottamalla yhteyttä Klarnaan numeroon 09 425 99 771.
4. Antamasi henkilötunnus on virheellinen. Henkilötunnusta verrataan väestörekisterissä olevaan osoitteeseesi, joten niiden tulee vastata toisiaan, jotta maksaminen laskulla on mahdollista.
5. Klarna (jota käytämme laskulla tehtäviin ostoksiin) ei hyväksy luottohakemustasi.
En ole saanut laskua, mitä teen?

Klarna on lähettänyt laskun sähköpostitse tilaukseesi antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Voit noutaa laskun itse osoitteesta www.klarna.com antamalla sähköpostiosoitteesi kohtaan Etsi lasku.

Minulla on ongelmia Klarna-laskun kanssa, kuka osaa auttaa minua?

Suosittelemme ottamaan yhteyttä suoraan Klarnan asiakaspalveluun. Toki myös meidän asiakaspalvelu auttaa parhaansa mukaan.Huomioithan, että VAMSKO ei kykene pysäyttämään laskua tai pidentämään sen eräpäivää.

Unohdin käyttää alennuskoodin tilausta tehdessä! Voinko vielä saada sen käyttöön?

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään lisäämään alennuskoodin tilaukseesi, kunhan se on vielä voimassa ja hyväksyttävissä tilaamiisi tuotteisiin. Ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme (asiakaspalvelu@vamsko.fi) ja kerro tilausnumerosi sekä alennuskoodi viestin yhteydessä.

Miten käytän saamani alennuskoodin?

Jos sinulla on alennuskoodi, jonka haluat käyttää, täytä koodi kassalla tilauksen tekemisen yhteydessä. Alennuskoodi syötetään kassalla “Onko sinulla kuponki? Paina tästä ja kirjoita kuponkikoodi” kohtaan ja painetaan Käytä kuponki– nappia, jolloin hinta päivittyy. 

Jos alenuskoodi ei toimi, voi syy olla jokin seuraavista:

– Alennuskoodimme ovat yleensä voimassa vain rajatun ajan ja voi olla, että saamasi alennuskoodi on jo mennyt umpeen

– Voit käyttää yhteen tilaukseen vain yhden alennuskoodin kerrallaan

– Alennus ei ole yhdistettävissä ostoskorissasi olevaan tuotteeseen

– Alennuskoodin käyttö on voitu rajata vain johonkin tiettyyn maahan

Mikäli alennuskoodi ei vieläkään toimi, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@vamsko.fi

Voinko yhdistää useamman alennuskoodin samaan tilaukseen?

Ei, se ei ole mahdollista. Kahta eri alennuskoodia ei voi yhdistää keskenään samaan tilaukseen.

Miten käytän saamani lahjakortin?

Jos sinulla on lahjakortti, jonka haluat käyttää, täytä koodi kassalla tilauksen tekemisen yhteydessä. Lahjakorttikoodi syötetään kassalla “Onko sinulla lahjakortti? Klikkaa tästä syöttääksesi lahjakorttisi numero” kohtaan ja painetaan Käytä kuponki– nappia, jolloin hinta päivittyy.

Jos lahjakortti ei toimi, voi syy olla jokin seuraavista:

– Lahjakorttimme ovat yleensä voimassa vain rajatun ajan ja voi olla, että saamasi lahjakortti on jo mennyt umpeen

– Lahjakortin käyttö on voitu rajata vain johonkin tiettyyn maahan tai asiakastiliin

Mikäli lahjakortti ei vieläkään toimi, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@vamsko.fi

Voinko saada hyvityksen, jos hinta on muuttunut tilaukseni jälkeen?

Hintamme muuttuvat kampanjoiden, varaston ja asiakkaiden kysynnän mukaan. Tässä tapauksessa emme valitettavasti hyvitä erotusta.

Tuotteet

Miten saan lisätietoja tuotteesta?

Pyrimme kertomaan tuotesivuilla mahdollisimman kattavat tiedot tuotteesta.Jos sinulla kuitenkin herää vielä kysyttävää, voit olla meihin yhteydessä asiakaspalvelu@vamsko.fi.

Minkälainen mitoitus kengissä on?

Kenkämme ovat pääsääntöisesti normaalia mitoitusta. Mitoitukset voivat kuitenkin hieman vaihdella kenkien mallien ja materiaalien mukaan. Verkkokaupassamme kenkien tuotesivulle ilmoitamme, mikäli koemme tuotteen mitoituksen olevan normaalia pienempää tai suurempaa.

Miten hoidan kenkiäni?

Haluamme luoda hyvin tehtyjä ja kauniita kenkiä, joita asiakkaamme voivat käyttää sekä rakastaa pitkään. Tämä edellyttää korkealaatuisia materiaaleja, pitkäikäistä tuotesuunnittelua sekä tarkkaa valmistusprosessia. Kun pidät huolta kengistäsi, lisäät niiden käyttöikää. Pyri hoitamaan kenkiäsi säännöllisesti, sekä huomioi sääolosuhteet käytön mukaan. Noudata aina materiaalin hoito-ohjeita, jotta tuotteen käyttöikä pysyy mahdollisimman pitkänä. Suuri merkitys on lisäksi sillä, että annat kenkien kuivua ja levätä käytön jälkeen.

Voit lukea lisää eri materiaalien hoidosta täältä »

Missä tuotteet valmistetaan?

Tuotteemme valmistetaan 100% eurooppalaisissa perheomisteisissa tehtaissa, pääosin Italiassa. 

Miksi sain viestin, jonka mukaan tuote on peruttu tilaukseltani?

Olemme erittäin pahoillamme että yksi tai useampi tuote on peruttu tilaukseltasi! Tämä johtuu yleensä siitä, että tuotteen varastosaldot olivat päivittyneet virheellisesti eikä tuotetta ole ollut varastossamme kun tilaustasi on alettu pakkaamaan.

Mistä saan lisää tieto vastuullisuudestanne?

Voit lukea lisää vastuullisuudestamme täältä »

Myymälä

Haluan sovittaa tuotetta myymälässä, missä tämä onnistuu?

VAMSKOn kivijalkamyymälä löytyy aivan Tampereen keskustasta osoitteesta Hämeenkatu 17.

Kivijalkamyymälä palvelee ma -pe klo 11-18, sekä lauantaisin klo 10-17. Myymälämme on suljettu sunnuntaisin.

Voit tiedustella jonkin tietyn tuotteen saatavuutta suoraan myymälästämme numerosta 050 4491003 tai sähköpostitse myymala@vamsko.fi.

 
Löydät myymälämme myös Instagramista @vamsko_tampere!
Missä myymälänne sijaitsee?

Myymälämme sijaitsee Tampereen keskustassa, osoitteessa Hämeenkatu 17, Tampere. Voit tutustua lisää myymäläämme täältä.

Voiko verkkokaupan alennuskoodeja käyttää myös myymälässä?

Mikäli alennuskoodi on voimassa ja yhdistettävissä ostamiisi tuotteisiin, voit käyttää alennuskoodin myös myymälässämme. 

Huomioithan, että verkkokauppamme lahjakortit eivät ole käytettävissä myymälässämme.